понедельник, 26 февраля 2018 г.

«ԿԱՐԴՈՒՄ ԵՆՔ ԹՈՒՄԱՆՅԱՆ» ՆԱԽԱԳԻԾՄԵԿՆԱՐԿԱՅԻՆ ՄԵԴԻԱՓԱԹԵԹ

Ստուգատեսին  ներկայացվում են  սովորողների, նրանց ընտանիքների, դասավանդողների աշխատանքները:
Նպատակը՝ ստեղծագործությունների միջոցով  բացահայտում ու ճանաչում ենք Հ. Թումանյանին:
Խնդիրները՝
Թումանյանի ստեղծագործությունների յուրացում (բերանացի)
Թումանյանական մտքի, ստեղծագործության նորովի ուսումնասիրություն, անդրադարձ
Ստեղծագործությունների ներկայացում, մեկնաբանություն, տարածում
Համագործակցային աշխատանքների կազմակերպում, խրախուսում
Նախագծային թեմատիկ ուղղություններ՝Թումանյանը՝ մանկագիր
Թումանյանը՝ հեքիաթագիր
Թումանյանն ընտանիքում
Թումանյանը՝ ընկեր
Թումանյանը՝ թարգմանիչ
Թումանյանը՝ հասարակական գործիչ
Իմ Թումանյանը
Թումանյանը և երաժշտությունը, արվեստը
Ստուգատեսի ընթացքում նախատեսվում են՝ դասարանական, խմբային, ընտանեկան հետևյալ նախագծերը
Թումանյանի հոդվածները.  առցանց քննարկումներ. որքանո՞վ են արդիական նրա հասարակական-քաղաքական հայացքները
Թումանյանական կերպարների վերլուծություն
«Չար»-ն ու «բարի»-ն, երգիծանքը, Թումանյանի հեքիաթներում
Հայրենիքի, ազատության, սիրո, երջանկության՝ թումանյանական մեկնաբանությունները
Իմաստասիրական միտքը Թումանյանի քառյակներում
Թումանյանի ամենահերոսը
Թումանյանական վկայություններ Երևանում (հուշարձաններ, հասարակական վայրեր)…
Իմ (մեր) Թումանյանը (հարցազրուցներ, գրավոր ու բանավոր վերլուծություններ)

Թումանյանական ընթերցումներ

Առաջադրանքներ

1.Թումանյանի հոդվածները

  • Որքանո՞վ են արդիական նրա հասարակական-քաղաքական հայացքները
  • Կարդացե՛ք Թումանյանի հոդվածներից, ընտրե՛ք մեկը և փորձե՛ք գրախոսել
  • Կա՞ն հարցադրումներ, որոնք Ձեզ նույնպես մտահոգում են կամ հարցադրումներ, որոնք հնացած և ժամանակավրեպ եք համարում:
Հովհաննես Թումանյանի հոդվածներից ընթերցեցի <<Դառնացած ժողովուրդ>> հոdվածը:Հոդվածը հետաքրքիր էր,ինձ շատ դուր եկավ:Հոդվածում պատմում էր մարդկանց հոգում կուտակված չարության,նախանձի,ստախոսության մասին որոնք պատել են մարդկանց հոգում:Մարդիկ ուրիշի հաջողության կամ հաղթանակի համար կկտրվեն իրենց գործերից և ողջ օր կմտածեն ուրիշի հաղթանակի և ձեռքբերումի մասին:Մի հատված.որը ինձ շատ դուր եկավ:Գյուղացի ռանչպար մարդիկ են, հարևան, միասին մեծացած, իրար հետ օխտը բեռը աղ ու հաց կերած, բայց եթե մեկի արտը լավ է գալի կամ անասունը բազմանում՝ մյուսը նախանձից հիվանդանում կամ ինչպես իրենք են ասում՝ «արնով է ընկնում»։Ցանկացած մարդ,եթե տեսնում է,որ կողքինը ավելի լավ ու բարենպաստ է նա սկսում է նախանձել և չարանալ այդ մարդու դեմ:Մարդիկ չեն մտածում իրենց մասին,բայց միշտ ժամանակ ունեն մտածելու ուրիշի մասին և ուրիշի թերություններին ու հաջողությունների մասին:Դա էլ մի հիվանդություն է,որը պատում է մարդուն,բայց կա մի դեղամիջոց որով կարելի է բուժել հոգում կուտակված չարությունը:Այդ դեղամիջողը մարդուն բուժում է,և հիշեցնում է,որ նա էլ ունի իր կյանքը և ավելի լավ է իր մասին մտածի:

2. Վիրտուալ շրջայց Թումանյանի տուն-թանգարանում:
3. Կարդա «Փարվանա» ստեղծագործությունը:

<<Փարվանա>> այն ստեղծագործություններից է,որը ինձ շատ է դուր գալիս և կարդալուց մեծ հետաքրքրությամբ եմ կարդում:Ստեղծագործությունը մի լճի մասին է,որի անունը Փարվանա է:Թագավորը ուներ մի գեղեցիկ աղջիկ և ցանկանում էր ամուսնացնել աղջկան:Արդեն ժամանակներ,որ աղջիկը ամուսնանար և բոլորը հավաքվում էին,որ տեսնեին,թե աղջիկը ում կնտրի նրանցից:Աղջկան առաջարկում էին շատ թանկարժեք իրեր,բայց նա մերժում էր բոլորին:Աղջիկը երազում էր այնպիսի տղայի,ով նրան կբերեր հավերժական սիրո հուրը:ոլորը փնտրում էին այն հավերժական սիրո հուրը,բայց ոչ ոք չի կարողանում գտնել:Արքայադուստրը տեսնում է,որ ոչ ոք չի բերում հավերժական սիրո հուրը դկդում է լաց լինել:Այնքան է լաց լինում,որ սկսում է լիճ առաջանալ:Նրա արցունքները ծածկում է քաղաքն ու ամրոցը.


4. Կարդա «Թմկաբերդի առումը» պոեմը:
«Թմկաբերդի առումը» ընթերցել-քննարկելուց հետոԻ՞նչ է քեզ համար դավաճանությունը:  Մի՞շտ է պետք ներել, թե՞ կան աններելի բաներ: Ինչպե՞ս պետք է վերաբերվել մեր թշնամիներին:

Ընթերցեցի <<Թմկաբերդի առումը>> և ինձ շատ դուր եկավ:Պոեմը պատմում էր,որ Նադիր Շահը զորք է հավաքում  շրջապատում է Թմկաբերդը:Նա ցանկանում էր գրավել Թմկաբերդը:Նադիր Շահը իմանում է,որ Թաթուլը ունի մի գեղեցիկ և հմայիչ կին և ցանկանում էր համ գրավել տիրուհուն համ թմկաբերդը:Նադիր Շահը տիրուհու մոտ է ուղարկում մի աշուղի,որ գովերքի Նադիր Շահի հարստությունը:Տիրուհին վազում շահի և հարստության հետևից:Թմկա տիրուհին խնջույք է կազմակերպում և օգնում է թշանում ներթափանցել թմկբերդ:Թմկա տիրուհին ասում էր,որ Շահը նրանից մատնությամբ չի վերցրել բերդը:Շահը հետո տիրուհուն նետել է տալիս բարձր ժայռից:Պոեմի ասելիքը այն էր,որ երբեք չպետք է դավաճանել մեր մոտիկ հարազատներին:Շահի և հարստության հետևից վազելով մենք կորցնում ենք այն ինչոր ունենք և հիշում ենք,որ հարստությունից ավելի կարևոր բաներ կան մեր կյանքում:

5.Հետազոտական աշխատանք

  • Հայոց պատմության էջերում իրենց բազում սխրագործություններով հռչակված   Մամիկոնյան նախարարական մի ճյուղը` Համազասպյանները, 10-11-րդ դարերում Տարոնից գաղթել և բնակություն են հաստատել Դսեղում և նրա շրջակայքում: 80-90-ականների նրա նամակների մի մասը կրում է «Հովհաննես Թումանյան — Մամիկոնյան» կնքադրոշմը:
Պատմի՛ր Թումանյանի ընտանիքի մասին, ներկայացրո՛ւ  տեսանյութի միջոցով, լուսանկարների շարքով:
  • Զարգացման խնդիրը Թումանյանի համար միշտ էլ եղել է կենսական և առաջնակարգ: Ուղևորությունների ժամանակ Թումանյանը առիթ է ունեցել հաղորդակցվելու այդ քաղաքների մտավորականության,  ժողովրդի ներկայացուցիչների հետ:
  • « Վերնատուն» գրական խմբակը:

ՊԱՏՄԻ՛Ր ԱՅԴ ՄԱՍԻՆ:
ԲՈԼՈՐ ԱՇԽԱՏԱՆՔՆԵՐԸ ՏԵՂԱԴՐԻՐ ԲԼՈԳՈՒՄ:

6. Կարդա՛ Թումանյանի  քառյակները , սովորի՛ր անգիր:
Չարն ու բարին, սերն ու երջանկությունը, իմաստասիրական միտքը Թումանյանի քառյակներում:
Անգիր սովորել
«Թմկաբերդի առումը»- նախերգանք
«Անուշ»-նախերգանք
«Փարվանա»  Էսպես անցան շատ տարիներ… տողից մինչև վերջ
«Հայոց լեռներում», «Հայոց վիշտը»

ՊԱՏՄԻ՛ՐՎԵՐԼՈՒԾԻ՛ՐՆԵՐԿԱՅԱՑՐՈ′Ւ ,ՏԵՂԱԴՐԻ′Ր ԲԼՈԳՈՒՄ:

7. Ընթերցանության համար նախատեսված նյութերից ընտրի′ր  երկու նյութ,  փորձի′ր արտահայտելվերաբերմունք, կարծիք:

<<Անուշ>>պոեմը ընթերցեցի մինչև վերջ և ինձ շատ դուր եկավ,բայց ունեցավ տխուր վերջաբան:Պոեմի սկզբում կա մի նախերգանք,որտեղ փերիները սքում եին Սաքոի և Անուշի վաղամեռ սիրո համար:Պոեմըիմաստը այն էր,որ Սարոի և Անուշի սերը ունեցավ տխուր և  ճակատագրական վերջաբան:Նրանց սովորությունների ու ավանդություններ հետևանքով Անուշը և Սարոն չկարողացան միմիյանց հետ լինել:
Կարդում ենք Թումանյան
  • Դաս Թումանյանի տուն-թանգարանում
Աշխատանքների  ամփոփում-արդյունքներ
Յուրաքանչյուր մասնակից /անհատ, խումբ/ ընտրում է դուր եկած աշխատանքի թեման ու սահմանված ժամանակահատվածում կազմակերպում, իրակակացնում է նախագծային առաջադրանքը: Աշխատանքի ընթացքը, արդյուքները ամփոփվում լուսաբանում, հրապարակվում են ուսումնական բլոգներում, ինչպես նաև կայքի «Թումանյանական օրեր» բաժնում:
Լավագույն թատերական ներկայացում
Մեդիաընթերցում- ռադիոթատրոն
Լավագույն հետազոտական նախագիծ




Комментариев нет:

Отправить комментарий